Завершилося досудове розслідування у справі Сандея Аделаджі і компанії Кінгс-Кепітал  стосовно масштабної афери фінансового характеру

За результатами цього розслідування Генеральна прокуратура України направила до Дніпровського районного суду м. Києва обвинувальний акт  щодо 13 фігурантів цієї гучної справи.

Головним слідчим управлінням МВС України завершено розслідування по кримінальному виробництву щодо скандально відомого засновника і  разом з тим старшого пастора в церкві "Посольство благословенного Царства Божого для всіх народів" - уродженця Нігерії Сандея Аделаджі, а  також ще 12 фігурантів гучної справи Кінгз-Кепітал. Цій групі осіб інкримінують заволодіння грошовими коштами в особливо великих розмірах. За  повідомленням прес-служби Генеральної прокуратури масштаб збитку перевищив 141 млн. грн. А за повідомленням Міністерства внутрішніх справ  досудове слідство наклало арешт на майно підозрюваних, яке за оцінкою перевищує 157 млн. грн.

Слідство встановило, що підозрювані протягом періоду часу з травня 2006 р. по листопад 2008 р. шляхом введення в обман заволоділи коштами  близько 3500 громадян загальною сумою понад 140 млн. грн. При цьому в схемі було використано цілий ряд юридичних осіб, серед яких фігурують  такі як JC & AA Kings Capital Limited, ТОВ Кінгз-Кепітал, ПП Кінгз-Кепітал, Кредитна спілка Бізнеспартнерство, Юридичний союз Тринадцята  зарплата, ВГО Духовність і благополуччя.

Обвинувачення говорить про можливість вироку на термін ув'язнення до 12 років з конфіскацією майна. При цьому уточнюють, що матеріали  кримінальної судочинства налічують 1,5 тис. томів.

Нагадаємо про те, що з 2012 р. Сандей Аделаджа знаходиться в Україні під підпискою про невиїзд. Він, зі свого боку, заявляє, що у справі про  шахрайство його обмовили.

  • такі, що не ведуть госп. діяльність (некомерційні), метою їх знаходження є збір інформації, дослідження ринку та інші завдання некомерційного характеру;
  • постійні представництва, їх знаходження переслідує мету ведення госп. діяльності.

Не залежно від мети перебування, представництву належить пройти процес реєстрації, яку в даному випадку виконує Міністерство економічного розвитку і торгівлі України.  Документи на реєстрацію розглядаються протягом 60 днів, починаючи з моменту подачі нерезидентом. Регламентується це Інструкцією № 30, яка повністю описує процес  реєстрації та перелік документів, необхідних для реєстрації. Звертаємо увагу, що документи не тільки підлягають нотаріальному завіренню за місцем їх видачі, але так само і  легалізації в консульстві України або апостилізації згідно з міжнародними нормами (якщо інше не передбачені законом чи міждержавними договорами), а також нотаріально   завіреним перекладом на українську мову. Не варто забувати про наступні нюансі: документи необхідно подати до Міністерства не пізніше 6-ти місяців з дня їх складання. Після  подачі пакета документів Міністерство видає рахунок з реквізитами для оплати держмита, яке становить 2500 $.

З розгляду документів видається Свідоцтво про реєстрацію представництва, яка буде підставою для отримання довідки у Держ. службі статистики, що містить перелік видів  діяльності представництва. У видаваному Свідоцтві міститься інформація про повне найменування іноземного представництва, числі його співробітників-іноземців, присвоєний  реєстраційний номер, а також адресу знаходження самого представництва разом з філіями (за наявності таких), правовий статус (наділене правом ведення госп. діяльності або без  цього права). Постійне представництво відкриває в банку рахунок типу «П», в той же час будь-яке представництво, що не наділене правом ведення госп. діяльності, відкриває  відповідний рахунок «Н»-типу.

Залежно від статусу представництва, після проведення акредитації (легалізації) виникає необхідність постановки на облік у податкових органах. Логічно припустити, що мова йде  про реєстрацію саме з метою подальшого оподаткування прибутку від діяльності представництва. Для цього слід протягом 10-и календарних днів (починаючи з дня реєстрації в  Міністерстві) надати наступне:

  • заяву форми N 1-РПП;
  • копію документа про присвоєння коду ЄДРПОУ;
  • копію документа про факт створення (реєстрації, легалізації, акредитації).

Після чого постійному представництву присвоюється статус платника податку на прибуток з відповідним внесенням його до реєстру платників податків-нерезидентів.

Переваги здійснення госп. діяльності за допомогою постійного представництва нерезидента є привабливими з точки зору економічної вигоди. Слід так само підкреслити діяльність  некомерційних представництв з обмеженим колом повноважень. Їх основними завданнями є маркетинговий аналіз ринку, аналіз споживчої думки, інші дослідження, що не  ставлять за мету отримання прибутку. Особливості національного законодавства такі, що при виявленні будь-яких свідчень госп. діяльності у трактуванні податкового  законодавства, виникають штрафні санкції, притягнення до відповідальності. Тому, компанії, яка вирішила зареєструвати представництво, важливо спочатку вирішити питання про  цілі діяльності, її доцільність на території України, прорахувати можливі варіанти. Залежно від обраного напрямку здійснюється відповідна процедура реєстрації та подальша  діяльність.

Юридична компанія "Lion's Mark" надасть повний обсяг консультацій з усіх питань щодо реєстрації іноземного представництва в Україні, підготує пакет необхідних відповідно до  закону документів, здійснить представництво Ваших інтересів в реєстраційних органах, надасть допомогу в питаннях укладення договору оренди офісу (або юр. Адреси ), а так само  юридично забезпечить діяльність представництва.


Top